לתרגם לערבית את שירותי רשות האוכלוסין וההגירה

17.03.2019

my visit היא אפליקציה שמאפשרת קביעת תורים מקוונים ללשכות רשות האוכלוסין לאזרחים ולתושבי קבע. זהו שירות מעולה, בעיקר בהתחשב בדוחס בלשכות ובפרט בזו של ירושלים המזרחית. אלא שהאפליקציה מתורגמת לערבית רק באופן חלקי, באופן שאינו מאפשר לדוברי ערבית להשתמש בה. באתר הרשות יש גם טפסים מקוונים לזימון תור לאנשים שאינם תושבים או אזרחים, שאינם מתורגמים כלל. נוסף על כך, מבדיקת האגודה עולה שאין מענה טלפוני סדיר במרכז הארצי של רשות האוכלוסין וגם לא בלשכה בוואדי אלג'וז בירושלים המזרחית, כך שאי אפשר לקבוע תור באמצעות הטלפון.

 

ב-31.1.2019 פנינו אל מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה בדרישה להנגשה מלאה לערבית של השירותים המקוונים שמעניקה רשות האוכלוסין וההגירה לציבור, ובפרט אפליקציית my visit  וטפסי הזימון המקוונים למחלקות האשרות ולתשלום המקוון עבור הוצאת דרכונים ותעודות מעבר. כמו כן, ביקשנו שיינתן מענה טלפוני לאוכלוסיה מבוגרת ומאותגרת טכנולוגיה. בפנייה ציינה עו"ד טל חסין כי היעדר התרגום מסכל את יכולתם של דוברי ערבית רבים, ובמיוחד של תושבי ירושלים המזרחית, להשתמש בשירותים, תוך פגיעה בזכויותיהם החוקתיות לשוויון ולכבוד ובסתירה לחובת הרשות לספק שירותים לאוכלוסייה הערבית בשפתה.

 

 

Please reload

לא מצאתם מה שחיפשתם? נסו בארכיון

  • האגודה בפייסבוק
  • האגודה בטוויטר
  • האגודה באינסטגרם
  • האגודה ביוטיוב

האגודה לזכויות האזרח בישראל

מרכז ארצי

רח' נחלת בנימין 75 תל-אביב 6515417
טלפון: 03-5608185 | פקס: 03-5608165

ירושלים

יד חרוצים 15 תלפיות

כתובת למשלוח דואר: ת"ד 53262, ירושלים 9153102

טלפון: 02-6521218 | פקס: 02-6521219

נצרת

רח' 3030/5, ת"ד 51070, נצרת 1616701
טלפון: 04-8526333/4/5 | 
פקס: 04-8526331

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו