top of page

כרזת ענק בתל אביב: בלי זכויות אדם – אין דמוקרטיה


הכרזה תלויה על בניין אברהם הוסטל
צילום: גילי מייזלר, ACRI

על רקע המתקפה על ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם בימים אלו, ולציון יום זכויות האדם הבינלאומי שיחול בשבת הקרובה, תלינו היום (8.12.2022) כרזת ענק בשלוש שפות על בניין "אברהם הוסטל" בתל אביב, יחד עם קבוצת "אברהם". המהלך מתבצע כחלק מקריאתנו לאנשי ונשות עסקים, למובילים ולמובילות במשק ובחברה, להצטרף ולהשמיע קול ברור נגד ההקצנה והגזענות.


הכרזה, הנושאת את המסר "בלי זכויות אדם - אין דמוקרטיה", עוצבה על ידי האמנית סיגל רק ויינטה, ובמרכזה אגרוף המוחץ בחוזקה נשים ואנשים, כאשר תחתיו מתפוררות אותיות המרכיבות את המילה "דמוקרטיה".


בלי זכויות אדם - אין דמוקרטיה
עיצוב: סיגל רק ויינטה

נועה סתת, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח: "ההסכמים הקואליציוניים וההצהרות של המועמדים למשרות בכירות בממשלה מבשרים על סכנות ואיומים מוחשיים לדמוקרטיה. הציבור הגדול התומך בשוויון ובדמוקרטיה חושש ממציאות של פגיעה חסרת תקדים בזכויות אדם ובמוסדות הדמוקרטיים בישראל. יום זכויות האדם הבינלאומי הוא הזדמנות להזכיר לכולנו שעל הדמוקרטיה ועל הזכויות שלנו צריך להגן ולהיאבק באופן פעיל ויומיומי, במיוחד בתקופות כאלו".


מנכ"ל קבוצת אברהם, גלעד שאולוף: "קבוצת 'אברהם' אינה מוכנה או יכולה לעמוד מנגד אל מול האיום לפגיעה בערכי הדמוקרטיה והאדם, שהם חלק מליבת הקבוצה ודרכה. אנחנו מאמינים שעל עסקים וגופים להפגין מעורבות והתייצבות לצד ערכים אוניברסליים וערכים שמובילים אותם ביומיום.


מה שהופך את קבוצת אברהם לארגון מיוחד אלו הם האנשים המגוונים והשונים שעובדים איתנו. אנו רואים בתיירות כוח משנה מציאות שביכולתו לחולל שינוי חיובי בקרב הקהילות בהם אנו נמצאים ובעולם כולו ומתוך כך, מחויבותנו היא בראש ובראשונה לאנשים מולם ואיתם אנו עובדים ומארחים."


האגודה לזכויות האזרח וקבוצת "אברהם" קוראים לכוחות המניעים את הכלכלה – העסקים, התיירות וההייטק - להצטרף למאבק של ארגוני החברה האזרחית, ולהציב קווים אדומים ברורים נגד המדיניות המסתמנת נגד מיעוטים, מערכת המשפט, השוויון והדמוקרטיה.




bottom of page