top of page

עו"ד דן יקיר נבחר לנשיא האגודה לזכויות האזרח


דן יקיר וסמי מיכאל
מימין לשמאל: עו"ד דן יקיר, צילום: רוני צבילינג; סמי מיכאל, צילום: תום רביב

עו"ד דן יקיר, שפרש לפני מספר חודשים מתפקידו כיועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, נבחר לנשיא האגודה. עו"ד יקיר יחליף את הסופר סמי מיכאל, שכיהן בתפקיד ב-22 השנים האחרונות. מיכאל ישמש מעתה כנשיא של כבוד של האגודה.


באיגרת ששלח סמי מיכאל לחברי ולחברות האגודה לזכויות האזרח כתב: "בהגיעי לגיל מופלג אני שמח להעביר את שרביט הנשיאות לידי חברי היקר מאוד דן יקיר – הומניסט ולוחם עז נפש למען הדמוקרטיה – שתרומתו רבת השנים באגודה היא עצומה לאין ערוך".


נועה סתת, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח: "ערב השנה העברית החדשה, האגודה לזכויות האזרח שולחת תודה ענקית למי שהיה נשיא האגודה ב-22 השנים האחרונות, הסופר הנפלא ולוחם זכויות האדם סמי מיכאל. סמי ימשיך להיות חלק ממשפחת האגודה, ויכהן כנשיא הכבוד שלנו. במיוחד בימים אלו, התברכנו בכך ששני אנשים כה עתירי זכויות ומעוררי השראה עומדים בראש האגודה."


עו"ד דן יקיר: "אני נרגש מכך שנבחרתי לנשיא האגודה. זהו כבוד גדול להיכנס לתפקיד בו כיהנו בעבר, בין היתר, השופטים שמעון אגרנט וחיים כהן ובמיוחד איש הרוח והסופר סמי מיכאל. אני מבקש להודות לסמי על השנים הרבות שהקדיש לאגודה לזכויות האזרח בפרט ולמאבק למען זכויות האדם בכלל. הוא ימשיך לשמש המצפן והמצפון שלנו שיורה לנו את הדרך. אני שמח על שאוכל להמשיך ולפעול לקידום זכויות האדם בתקופה מאתגרת זו, בה התרבו מאד האיומים על זכויות האזרח ועל העקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים ביותר."


bottom of page