top of page

עינת, רוואן, זריפה, הודיה וכל השותפות שלנו. תודה


יום האישה 2024: תודה! לשותפות שלנו למאבק למען זכויות האדם

חברות וחברים יקרים,


את יום האישה השנה בחרנו להקדיש לכמה נשים אמיצות, שנלחמות על זכויותיהן ועל כבודן לנוכח קשיים עצומים ומול מערכות אטומות ומתישות. כמנהלת פניות הציבור של האגודה, צוות המתנדבים שלי ואני מקבלים אלפי פניות בשנה ושומעים הרבה סיפורים, אבל לפעמים גם אנחנו נשארים פעורי פה מול סיפורי החיים הקשים, ומלאי השתאות והערכה לנוכח תעצומות הנפש של הנשים האלה, שלא מוכנות לוותר. אנחנו גאות וגאים לסייע להן וללוות אותן בדרך:


💪 את רוואן – תושבת קבע בישראל, שנלחמת מאז 2016 כדי שילדיה יקבלו מעמד. רוואן לא ויתרה לעיריית באר שבע עד שרשמו את הילדים שלה לבתי הספר ולגנים בעיר, לאחר שהעירייה סירבה לעשות כן משום שלילדים אין עדיין מספר תעודת זהות.


💪 את כליל ונועה, שנאבקות על חופש המחאה ונגד ניסיונות של המשטרה ושל רשויות מקומיות להגבילו ולהעניש מפגינות ומפגינים ענישה כלכלית.


💪 את נג'אח – תושבת הגדה שהושאה לבעל ישראלי בנישואי פוליגמיה כאישה שנייה, סבלה מאלימות קשה וחיה בתנאים מחפירים, וכיום נאבקת כדי לטפל בבתה הסובלת משיתוק מוחין.


💪 את עינת, תושבת שכונת הקראוונים בבת ים, שנלחמה יחד עם חברותיה ושכנותיה כדי שיוצב מיגון בשכונה. עינת וחברותיה לא הסכימו להמשך המצב שבו ילדים, נכים וקשישים נמצאים בסכנת חיים בתקופת המלחמה, ואילצו את עיריית בת ים להתקין בשכונה מיגוניות תקניות.


💪 את הודיה ורויטל, שנאבקו מול משרד השיכון ועמידר כדי לממש את זכותן להתקנת מעלון שינגיש להן את דירות המגורים שלהן בדיור הציבורי.


💪 את זריפה – אישה חסרת מעמד, ששרדה אלימות קשה מצד בן זוגה הישראלי, שרדה ניסיון רצח, ושהתה במעון לנפגעות אלימות. כיום נאבקת יחד עם ילדיה על הסדרת מעמדם. רשות האוכלוסין וההגירה מסרבת לכך משום שהילדים לא קיימו קשר רציף עם אותו אב ישראלי אלים.


💪 את לאנא, שהשלימה בהצטיינות שני תארים ברוקחות, מתנדבת בבית חולים ונאבקת מול משרד הבריאות על מנת לקבל רישיון לעסוק במקצוע שלמדה, מאבק שהיא נאלצת לנהל משום שהיא חיה בישראל בהיתר ל"איחוד משפחות", ללא מעמד קבוע.


התמיכה שלכם ושלכן מאפשרת לנו להמשיך בפעילותנו, לתמוך בנשים כמו רוואן, עינת, אסרא ורבות אחרות, להעצים נשים ולקדם זכויות אדם לכולם. תרמו לנו כדי שנוכל ליצור עולם שבו קולה של כל אישה נשמע וזכויותיה מכובדות.


שלכן ושלכם,


עו"ד רעות שאער,

מנהלת פניות הציבור

bottom of page