top of page

ירושלים המזרחית - היד קלה על ההדק


שוטרים בעיסאוויה

לפני כשלושה שבועות החלה המשטרה במבצע אכיפה גדול לגביית חובות וקנסות בשכונת עיסאוויה שבירושלים המזרחית. המבצע כלל חסימה של הדרך הראשית לעיסאוויה, ושיבוש עמוק של שגרת החיים.

האירועים בעיסאוויה הגיעו לשיאם ביום חמישי שעבר, לאחר הפגנה לא אלימה שארגנו תושבי השכונה עם פעילים ישראלים במחאה על שבועות של אכיפה נוקשה. מעדויות תושבים עולה כי ההפגנה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים, ולמרות זאת בשעות הערב, לאחר סיום ההפגנה, פשטו כוחות משטרה ומג"ב על השכונה, והחלו עימותים עם התושבים. התנהלות המשטרה, שכללה ירי של כדורי ספוג ואף ירי חי לעבר התושבים, הביאה להרג הצעיר מוחמד עביד, שנורה על ידי שוטר מטווח קצר.

פנינו היום (4.7.2019) למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, בדרישה לרסן את מדיניות היד הקשה שמפעילה המשטרה כלפי תושבי השכונה ואת מדיניות האכיפה הסלקטיבית כלפיהם, הכוללת מעצרים, פשיטות ליליות, בדיקת כל רכב ורכב שיוצא ונכנס לשכונה וחלוקת דוחות שיטתית ועיקשת בגין זוטות. בפנייה מציינות עורכות הדין טל חסין ועביר ג'ובראן דכוור כי מדיניות זו נועדה בבסיסה להרתיע ולהלך אימים,

מהווה ענישה קולקטיבית פסולה ואך מלבה את המתח ומובילה להסלמה.

"קשה להתעלם מהקו המחבר בין אירועי עיסאוויה להתנהלות המשטרה במחאת יוצאי אתיופיה בימים האחרונים", כתבו עורכות הדין. "בשני המקרים נורה צעיר למוות על ידי שוטר. בשני המקרים אמר השוטר כי הוא חש בסכנת חיים. בשני המקרים, הצעירים השתייכו לקבוצת מיעוט שסובלים מפרופיילינג מתמשך מצד המשטרה". האגודה דורשת מהמשטרה לרסן את מדיניות היד הקשה בעיסאוויה, למצות את חקירת השוטר שהרג את עביד, ולפרסם את תוצאות החקירה ברבים.

bottom of page