top of page

אנחנו כאן - בשגרה ובימי קורונה


אילוסטרציה
© Gajus - Dreamstime.com

חברות וחברים יקרים,


בשל משבר הקורונה מאות אנשים איבדו את מקור פרנסתם ונקלעו למצוקה קשה. אנחנו באגודה לזכויות האזרח נערכנו לתת מענה ככל האפשר, הן ברמה של קידום מדיניות, והן ברמת הפרט – באמצעות היחידה לפניות הציבור.


עשרות בני אדם פנו אלינו בשבועיים האחרונים וקיבלו מאיתנו מידע והדרכה. לצד הסיוע הפרטני אנו מזהים את המקרים שבהם הסיוע לאחד יוכל לסייע לרבים אחרים, ואז עותרים או פונים לרשויות. בחרתי לשתף אתכם בכמה מקרים כדי להמחיש את אופי הפניות ואת המציאות שהן משקפות:

  • פנה אלינו אב חד הורי שתקוע בבית עם שישה ילדים ועם מכונת כביסה מקולקלת, ומחלקת הרווחה מסרבת לעזור לו בטענה של "חוסר שיתוף פעולה".

  • דייר בבית אבות התקשר וסיפר שאוסרים עליו ועל שאר הדיירים לצאת מהמתחם בשל הקורונה, אפילו לקניית מזון ותרופות.

  • דיירת בדירת עמידר שביקשה מהחברה לתקן נזקים בדירה קיבלה תשובה שזה לא דחוף ולכן לא יבוצע בתקופת הקורונה, ונאלצה לעזוב את הדירה, שהפכה ללא ראויה למגורים.

  • הורים לילד שאובחן על הרצף האוטיסטי מצאו את עצמם חסרי אונים לאחר שהמסגרות הטיפוליות שתמכו בו נסגרו, והוא הפסיק לתקשר ולשחק.

בעקבות התערבותנו, האב קיבל 1,000 ₪ ממחלקת הרווחה לרכישת מכונת כביסה חדשה. חברת עמידר התחייבה לבצע את התיקונים הנדרשים בדירה. מנהל הדיור המוגן הבין שעם כל הכוונות הטובות, לא מדובר במחלקה סגורה ואין לו סמכות לאסור על דיירים לצאת מהמתחם. משפחתו של הילד על הרצף האוטיסטי תקבל ממחלקת הרווחה סייעת, שתגיע אליהם מספר פעמים בשבוע כדי לעזור בטיפול.


המענה על פניות הציבור, בשגרה כמו גם בשעת חירום, נעשה בזכות המתנדבות והמתנדבים המסורים בצוות פניות הציבור, וזאת הזדמנות להודות להם על המסירות, המחויבות והעשייה ההמבורכת המסייעת לרבות ולרבים. לא הכל אנחנו מצליחים לפתור, אבל כשכן – עבורנו זה סיפוק ענק ועבור הפונים אלינו זה יכול להיות משמעותי ביותר.


אתם/ן מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא של הפרת זכויות אדם, תמיד ובמיוחד בימים אלה.  

רעות שאער

בריאות לכולנו,


רעות שאער

מנהלת פניות הציבור

bottom of page