top of page

המשפט ההומניטרי - הכשרה למשפטנים


אנשים נמלטים מאזור הקרבות בעירק
אנשים נמלטים מאזור הקרבות בעירק. Photographer : QUSAY, Anmar. Copyright : ICRC

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום והאגודה לזכויות האזרח שמחים להזמינכם/ן להכשרה מקיפה אודות המשפט ההומניטרי הבינלאומי, המעניקה ידע מעמיק וכלים לניתוח תוך דיון מנקודות מבט מגוונות.

המשפט ההומניטרי הבינלאומי הוא ענף של המשפט הבינלאומי אשר חל במצבים של סכסוך מזוין. המשפט ההומניטרי מטיל הגבלות על התנהלות הצדדים לסכסוך במטרה להפחית את הסבל האנושי שנגרם כתוצאה מהלחימה, ולהבטיח כי גם בעתות מלחמה יישמרו ערכי היסוד ההומניטריים.


רבות מהסוגיות הטעונות ביותר ביחסי החוץ של ישראל, כמו בשיח הציבורי בתוך המדינה, נוגעות להתנהלותה בשטחים הכבושים ובמצבים של לחימה. הדינים המסדירים סוגיות אלו קבועים בעיקרו של דבר במשפט ההומניטרי הבינלאומי. על-כן ברור כי למסגרת הדינים הזו ישנן השלכות חשובות במיוחד במציאות המורכבת שבה אנו חיים.


בהכשרה יינתנו הרצאות על ידי המומחים/ות המובילים בתחום – מהאקדמיה, משירות המדינה והצבא, מארגונים בינלאומיים ומארגוני זכויות אדם – בשילוב עם דיונים, קריאה עצמית ותרגול. התוכנית תשלב בין ידע תיאורטי לבין היכרות נרחבת עם סוגיות מהמציאות בישראל ובשטחים הכבושים.


תכני ההכשרה:

  • עקרונות היסוד של המשפט ההומניטרי הבינלאומי

  • הדינים המסדירים את הלחימה

  • דיני כיבוש

  • המשפט ההומניטרי הבינלאומי וירושלים המזרחית

  • הדינים המסדירים את היחס למי שנשללה חירותם

  • מנגנונים להטמעה ולאכיפה של המשפט ההומניטרי

מועד תחילת ההכשרה: 4.1.2022.


ההכשרה תתקיים בתל אביב, בימי שלישי בין השעות 16:00-10:00 בתאריכים הבאים: 4.1.2022, 18.1.2022, 1.2.2022, 15.2.2022, 1.3.2022, 15.3.2022, 29.3.2022.


ההכשרה תתנהל על פי הנחיות התו הירוק או הנחיות משרד הבריאות להתכנסויות. במידה ולא ניתן יהיה לקיים את ההכשרה במתכונת הרגילה בשל הנחיות משרד הבריאות - ההכשרה תתקיים באותם התאריכים, אך בזום ובמתכונת מקוצרת.


ההכשרה ללא תשלום.


להרשמה יש למלא את הטופס הזה, כולל הסבר קצר מדוע את/ה מעוניין/ת להשתתף בהכשרה, ולצרף קורות חיים.

* מילוי הטופס דורש כניסה באמצעות חשבון gmail - אם נתקלתם בבעיה אנא פנו לשירה במייל shira.l@acri.org.il.

* פניות ללא הסבר וקו"ח לא תתקבלנה.


מספר המקומות מוגבל, אנא הקדימו להירשם!


bottom of page