top of page

הפוגרום בחווארה - אחריות הממשלה. צאו להפגין


הפגנות חירום - היום

חברות וחברים יקרים,

הפוגרום המחריד בחווארה ובכפרים הסמוכים היה אירוע קיצוני מבחינת היקפו אך לא אירוע יחיד או חריג. אלימות מתנחלים והתנערות הצבא מאחריותו לדאוג לביטחונם ושלומם של הפלסטינים הנמצאים תחת שליטתו אינן תופעות חדשות. כבר שנים רבות המתנחלים הם בעלי הבית בגדה, ודמם של הפלסטינים הפקר. הצבא, שיש לו הכלים והסמכות לפעול נגד האלימות, עומד מנגד. הוא עושה זאת כי זה המסר ממשלות ישראל כבר שנים ארוכות.


אבל ההיקף והקיצוניות של הפרעות אתמול, ומידת חוסר האונים שהפגין הצבא אל מול מאות הפורעים, אינם מגיעים במנותק מהעמדות ומההתבטאויות של הממשלה החדשה.


ממשלה שמקדמת בגלוי ובגאווה את הסיפוח של הגדה המערבית, את הרחבת מפעל ההתנחלויות, הסדרת מאחזים והשתלטות על קרקעות.


ממשלה שמקדמת גירוש משפחות, עונש מוות וחסינות מוחלטת לחיילים שפוגעים בפלסטינים.


ממשלה שחורטת על דגלה מדיניות מוצהרת של פגיעה בחפים מפשע כדי לזרוע פחד באוכלוסיה אזרחית.


ממשלה וכנסת שחבריהן מעודדים במפורש את האלימות ומספקים גב לפורעים.


זכויות אדם אינן מותנות בשייכות לקבוצה, מדינה או לאום, והחובה להגן עליהן איננה נעצרת בקו הירוק, להפך. כפי שהצבא והממשלה ינקטו בפעולות על מנת לעצור את מבצעי הפיגוע אתמול, שבו נרצחו שני יהודים, ולמנוע פיגועים נוספים, כך עליהם להגן על הפלסטינים מפני אלימות המתנחלים ולהוקיע שרים וחברי כנסת המדרבנים את האלימות ברשתות החברתיות ובתקשורת.


קו ישיר מחבר בין הכאוס שהממשלה הנוכחית מנסה לזרוע בשלטון החוק ובמערכת המשפט לבין אירועי אמש בחווארה. קו ישיר מחבר בין ממשלה שקווי היסוד שלה הם עליונות יהודית לבין התדרדרות לקונפליקט אלים ומדמם.


היום ובימים הקרובים ייערכו ברחבי הארץ הפגנות ומשמרות מחאה בקריאה לעצור את האלימות בשטחים ולמנוע את ההסלמה הביטחונית. צאו להפגין.


שלכם ושלכן,


שירה ליבנה

מנהלת היחידה לזכויות האדם בשטחים הכבושים



פרטי ההפגנות והארגונים השותפים


bottom of page