top of page

אפליית ערבים בשיווק קרקעות בכפר ורדים


אילוסטרציה - תמרור אין כניסה

ב-18.3.2018 פנינו ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה להפסיק באופן מיידי את האפליה הפסולה בהליך שיווק קרקעות לבנייה עצמית בכפר ורדים. פנייתנו באה על רקע פרסומים בתקשורת, שלפיהם ראש מועצת כפר ורדים סיון יחיאלי הורה על הפסקת הליך שיווק הקרקעות לאחר שהתגלה כי מעל 50% מהזוכים הן משפחות ערביות. על פי הפרסומים, יחיאלי נימק את החלטתו בטענה שהוא אמון על "שמירת צביוני הציוני-יהודי-חילוני של היישוב", ואמר כי בכוונתו "להביא בפני משרדי הממשלה הרלוונטיים את הדרישה לייצר פתרונות שיאפשרו את השמירה על האיזונים הדמוגרפיים".

עו"ד סנא אבן ברי מהאגודה לזכויות האזרח הסבירה במכתב שלראש המועצה אין סמכות לעצור פרסום מכרזים הנעשים על ידי רשות מקרקעי ישראל. היא ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להבהיר לכל הנוגעים בדבר כי אין הצדקה לביטול המכרז, וכי ביטול המכרזים ממניעים לאומניים-גזעניים או רצון למנוע מערבים להשתקע ביישוב היא פסולה ובלתי חוקית.

בתגובה לפנייתנו מסר ראש המועצה סיון יחיאלי כי "אין, לא הייתה ולא תהיה אפליית ערבים או כל אחד אחר בכפר ורדים". בתגובתו לא התייחס ראש המועצה לפרטי המקרה הספציפיים ולהוראה להפסיק את המכרז.

bottom of page