top of page

התערבות עיריית חיפה בתוכן של אירוע בבית הגפן


בית הגפן
צילום: יוסי זמיר, שתיל-סטוק

ב-6.2.2024 פנינו ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, בדרישה שתחזור בה מכוונתה לבטל אירוע השקת ספר שמתוכנן להיערך בבית גפן בעיר ב-15.2.2024. הספר, רומן ביוגרפי,  מבוסס במידה רבה על סיפור חברותם של שני הורים שכולים: רמי אלחנן, ישראלי תושב ירושלים שבתו בת ה-13 נרצחה בפיגוע בעיר, ובאסם עראמין, תושב השטחים שבתו בת ה-10 נהרגה מירי חייל ישראלי. אלחנן ועראמין היו שניהם מנכ"לים בפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני.


גורמי ימין קיצוני פנו לראשת העירייה ותבעו ממנה לבטל את אירוע ההשקה בטענה שמדובר באירוע הסתה של ארגון קיצוני. בתגובה, פורסם כי היועצת המשפטית של העירייה שוקלת לבטל את האירוע, וכי זימנה את מנכ"ל בית הגפן לפגישה בעירייה.


בפנייתנו הדגישה עו"ד טל חסין כי לעירייה ולנושאי התפקידים בה אין כל סמכות להתערב בתוכן האמנותי, התרבותי או העיוני של אירועים המתקיימים במוסדות תרבות עירוניים או במוסדות תרבות שנתמכים על ידיה. ראשי מוסדות תרבות זכאים לעצמאות מרבית בשיקול הדעת המקצועי-אמנותי המסור בידיהם, והם אינם כפופים לראש העירייה או למי מעובדיה בקבלת החלטותיהם. מאחר שבין הפונים לקליש היו גם משפחות שכולות תושבות העיר, שהלינו על פגיעה ברגשותיהם, הוספנו שפגיעה ברגשות אינה עילה לביטול אירועי אמנות ותרבות, ושמשפחות שכולות מתאפיינות בעמדות פוליטיות מגוונות. ביקשנו מהעירייה לחזור בה מהכוונה לבטל את האירוע, ולבטל את זימונו של מנכ"ל בית הגפן לשיחה.

 

 


bottom of page