top of page

בעקבות פנייתנו: יינקט צעד משמעתי נגד שוטר שהטריד מפגינות שנסעו ברכבת

אילוסטרציה
אילוסטרציה. Daniel Reiner | Dreamstime.com ©

ב-4.12.2023, שלוש נשים שחזרו מהפגנה עלו לרכבת מכיוון ירושלים בדרך לבתיהן בהרצליה. הן לבשו חולצות מחאה ונשאו שלטי מחאה, שאותם הניחו על אחד מהכיסאות לידן בזמן הנסיעה. בכיסא ממולן ישב גבר שהתברר כשוטר על אזרחי, שטען ש"אינן יכולות להשתמש ברכבת כמקום למחאה". הוא צעק ורכן לעבר אחת מהנוסעות, דרש ממנה להציג תעודת זהות, ושוחח בטלפון עם תחנת משטרה וביקש להזמין ניידת לתחנת הרכבת. בשלב מסוים השוטר איים כי יחרים את מכשיר הטלפון באמצעותו תיעדה אחת הנוסעות את המתרחש. כשאנשי הביטחון של הרכבת הגיעו, השוטר אמר להם כי הוא מבקש לעכב את הרכבת עד שיגיעו השוטרים שהזמין. אחד מהנוסעים הסביר לשוטר כי הנוסעות לא הפרו את החוק, ואנשי הביטחון של הרכבת הסבירו לו שאינם יכולים לעכב את הרכבת. המפגינות נאלצו לעבור לקרון אחר, והרכבת יצאה באיחור.


ב-15.12.2023 פנינו בשמה של אחת הנוסעות לרמ"ח משמעת במשטרה. בפנייה טענה רכזת חופש המחאה סיון תהל כי השוטר חרג באופן קיצוני מנוהלי המשטרה הנוגעים לסמכות שוטרים לעכב אדם

ולדרוש ממנו להזדהות, במיוחד כשמדובר בשוטר שאינו בתפקיד. "מדובר בהתנהלות חמורה ביותר שמשקפת התעמרות של ממש באזרחיות", נכתב בפנייה.


ב-22.3.2024 קיבלנו מענה לפנייתנו, ולפיו תלונתנו נמצאה מוצדקת. נמסר כי "נגד השוטר יינקט צעד משמעתי ולקחי הבירור יופקו בקרב כלל השוטרים על מנת למנוע הישנות המקרה".


bottom of page