top of page

יום הפרטיות הבינלאומי מעולם לא היה רלבנטי יותר


בשנים האחרונות מצוין במדינות רבות בעולם ב-28.1 היום הבינלאומי להגנת הפרטיות, ואין רלוונטי ממנו כיום.


בשנה האחרונה למדנו כולנו על מאגר השב"כ, מאגר מידע עצום המאפשר לשב"כ לדעת על כל אחד ואחת מאיתנו לא רק איפה אנחנו בזמן מסוים, אלא איפה היינו בעבר, עם מי נפגשנו ועוד.


העידן הדיגיטלי שבו אנו מצויים מתאפיין בפיתוחים טכנולוגיים מהירים, ובטכנולוגיות שמקנות יתרונות רבים לחיים שלנו. אולם לצדן יש טכנולוגיות של מעקב ממוחשב המאיימות באופן חסר תקדים על הפרטיות שלנו, על החירות שלנו ואף על הדמוקרטיה. טכנולוגיות אלו נכנסות לחיינו במהירות, ללא שקיפות, ללא דיון ציבורי ולרוב – בלי הסדרה בחקיקה.


את יום הגנת הפרטיות הזה אנו מציינים בהמתנה לפסק דינו של בג"ץ בעתירה שלנו נגד הסמכת השב"כ למעקבי מגעים, שהדיון בה התקיים בשבוע שעבר והועבר בשידור חי. בנוסף, אנו מגישים עתירה נגדהשימוש במערכת עין הנץ – מערכת ממוחשבת למעקב אחר רכבים שמפעילה המשטרה בחשאיות, וללא הסמכה מפורשת בחוק.


לבסוף, אנו מזמינים אתכם.ן להצטרף אלינו מחר (חמישי) בשעה 15:00 לוובינר בינלאומי בנושא השימוש בטכנולוגיות לזיהוי פנים ברחבי העולם. זו טכנולוגיה המעוררת דאגה רבה, והשנה עתרנו לבית המשפט כדי לקבל מידע על השימוש שעושים בה המשטרה והצבא.


הוובינר מלווה דוח חדש שפרסמה הרשת הבינלאומית של ארגונים לזכויות אזרחיות (INCLO), שבה אנו חברים. את האגודה ייצג בדיון עו"ד גיל גן-מור, מנהל היחידות לזכויות אזרחיות וחברתיות. להרשמה לחצו כאן. לצפייה ביוטיוב בשידור חי לחצו כאן.


רוצות.ים לדעת עוד? לחצו על הדמויות באיור למעלה כדי לקבל טעימה של חלק מהדברים שבהם עסקנו רק בשנה האחרונה.


bottom of page