top of page

"גינדי" הפלתה - ובעקבות פנייתנו תשלם מיליון ₪ פיצוי


אילוסטרציה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) החליטה להטיל על חברת גינדי לשלם פיצוי בסך 1,000,000 ₪ לאחר שזו שיווקה באופן בלעדי לחברי מועדון "חבר" דירות בהנחה משמעותית ובהטבות שלא הוצעו לציבור הרחב במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן" באור יהודה.

"יזמים לוקחים קרקעות שהם קיבלו בשביל לבנות שכונות לטובת הציבור הרחב, ומשווקים אותם בבלעדיות לחברי מועדון צרכנות, וכך מאות דירות משמשות קבוצה קטנה ואקסקלוסיבית", מסביר את הבעייתיות עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח. "ניחא אם הייתה מוצעת הנחה של 5%, אבל זה לא הסיפור פה. הסיפור זה שמציעים בבלעדיות את כל הדירות האלו בהגרלה סגורה, ושאר הציבור מחפש דירות – ולא מוצא".

כשחברת גינדי החלה לשווק בבלעדיות לחברי מועדון "חבר" מאות דירות ברחובות ובאור יהודה, פנינו לרשות מקרקעי ישראל בדרישה להפסיק את ההפליה הפסולה. עו"ד גיל גן-מור טען כי מדובר בשיטת שיווק פסולה ומפלה, המנוגדת לסעיף איסור האפליה בחוזה החכירה ולחוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים. זאת מכיוון שאין כל טעם רלוונטי למכור דירות בבלעדיות לעמיתי מועדון הצרכנות "חבר" ולהדיר את שאר האזרחים המשוועים לדירות, ומכיוון שההתקשרות גם מפלה קבוצות שפטורות מגיוס ובמיוחד ערבים, חרדים ואנשים עם מוגבלויות.

כאמור, אתמול פורסם כי ועדת המכרזים של רמ"י החליטה להטיל על החברה תשלום פיצוי בסך 1,000,000 ₪. ועדת המכרזים החליטה כי השיווק ל"חבר" בתנאים הבלעדיים והמיטיבים יצר אפקט מפלה, שבפועל הרתיע רוכשים פוטנציאלים מקרב הציבור הכללי מלהצטרף לפרויקט. לדעת הוועדה, הפגיעה בשוויון ביחס לציבור הרחב אינה ניתנת להצדקה כ"התנהלות עסקית" גרידא, ועולה כדי אפליה פסולה.

קישורים:

bottom of page