top of page

זה לא סלמי, זה צונאמי


ממשלת ישראל מציגה: גזענות כמדיניות רשמית

חברים וחברות יקרים,


בימים האחרונים היינו עדים לצונאמי של הצעות חוק אנטי-דמוקרטיות וגזעניות, שמאיימות לפגוע בחופש הביטוי, בחופש המחאה ובארגוני החברה האזרחית. בין היוזמות:

  • הצעה שתאפשר מעקב אחר אלפי עובדי הוראה בחברה הערבית (הצעת חוק פיקוח על בתי ספר).

  • הצעת חוק להגבלת חופש הביטוי וההתארגנות באקדמיה (הצעת חוק זכויות הסטודנט).

  • הצעה שדורשת ממשרדי הממשלה לקדם תוכניות שמתעדפות את האזרחים היהודים ומפלות נגד האזרחים הערבים (ציונות כערך מנחה בפעולות הממשלה).

  • הצעת חוק למיסוי תרומות, שאם תיושם תצמצם משמעותית את היכולות של ארגוני זכויות אדם להיאבק בגזענות ובגל האנטי-דמוקרטי העכור ששוטף אותנו.

אמנם קידומן של חלק מהיוזמות נעצר, אבל קו אחד מאחד ביניהן, והוא הניסיון לסמן את החברה הערבית כאויב ולפגוע בזכויות האדם של אזרחים מהחברה הערבית. כל זאת על רקע משבר הביטחון האישי בחברה הערבית, משבר עמוק ומטלטל שהממשלה אינה לוקחת עליו אחריות ואינה מנסה להציב לו כל מענה.


לכן, המאבק שאנו מנהלים הוא בכל החזיתות. בחודשים האחרונים אנחנו עדים לכוח הגדול של ההתנגדות, של שומרי הסף ושל הלחץ הבין-לאומי. את הכוח הזה עלינו לרתום כדי להילחם בגזענות שהממשלה הזו מנסה למסד. להתנהגות שלנו כאזרחיות וכאזרחים יש כוח עצום להשפיע - מותר לנו שלא לשתף פעולה ולא להשפיל מבט אל מול ניסיונות ההפחדה וההשתקה.


אם אתן מנהלות ומנהלי בתי ספר, מורות וגם הורים, חשוב שתדעו שאתם ממש לא חייבים לשתף פעולה עם ההמצאה החדשה שנקראת "הרשות לזהות לאומית יהודית" (או בשם הפחות מכובס שלה – הרשות לגזענות ולהט"בופוביה). מדובר בגוף ללא כל סמכויות לפיקוח על התכנים הנלמדים בבתי הספר (הסבר כאן).


עוד דבר חשוב שאפשר לעשות בימים אלה הוא לתמוך בקהילות שנמצאות "על הכוונת". אתמול ביקרתי במאהל המחאה של ועדת המעקב העליונה נגד הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית. ניתן לבקר במאהל, בקריית הממשלה בירושלים, כדי להביע תמיכה וסולידריות, עד מחר אחר-הצהריים.


ביום חמישי הקרוב, 1.6, ייפתחו אירועי חודש הגאווה במצעד הגאווה בירושלים. אם תמיד חשבת שזה חשוב אבל אף פעם לא יצא לך להגיע, השנה זה בהחלט הזמן להשתתף. בהמשך החודש יתקיימו אירועים ומצעדים בעשרות יישובים בארץ – עקבו אחרי הארגונים הלהט"בים ברשתות החברתיות ובואו לחזק ולתמוך.


העבודה שלנו נמשכת כל העת ומסביב לשעון. אני קוראת לכם לתמוך באגודה ולתרום לנו, כי המאבק הזה הוא של כולנו.


שלכם ושלכן,


נועה סתת

מנכ"לית



bottom of page