top of page

חינוך לזכויות אדם ולדמוקרטיה – ארגז כלים למורה ולהורה


איך נגן על החינוך לדמוקרטיה?

בעקבות הקמת "הרשות לזהות לאומית יהודית" והמתקפות על מערכת החינוך הממלכתי, קיימנו ב-6.6.2023 וובינר להורים, מורות ומורים, ומנהלות ומנהלי בתי ספר. יחד עם משמר החינוך הממלכתי, מחאת ההורים "כהניזם, גזענות והומופוביה - לא בבית ספרנו", ופורום מנהלי.ות בתי ספר לזכויות אדם, הצענו כלים פרקטיים ותוכניות פעולה להגנה על החינוך לדמוקרטיה של הילדים והילדות שלנו. מוזמנים לצפות בהקלטה, וכן לקרוא שאלות ותשובות בנושא הרשות לזהות לאומית יהודית.



"שיעור לחיים: חינוך נגד גזענות מבעד לעדשה רחבה"


מחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח גאה להציג את הספר השני בסדרת "שיעור לחיים" – "שיעור לחיים: חינוך נגד גזענות מבעד לעדשה רחבה". ספר זה הוא מדריך מוכוון פעולה המציע כלים אנליטיים ופדגוגיים, ומתודולוגיות עבודה שנועדו לסייע לנשות ואנשי החינוך להוביל שינוי במרחבים הכיתתיים, הבית-ספריים ובמדיניות החינוך.


כמו הכרך הראשון בסדרה, "שיעור לחיים: חינוך נגד גזענות מהגן ועד התיכון", ספר זה הוא חלק מתהליך רב-שנים של פיתוח והרחבת גוף הידע בחינוך נגד גזענות. מטרתו לספק כלים ורוח גבית לאנשי ונשות החינוך בעבודה החיונית של מיגור הגזענות.



"המורה, מותר לך להגיד את זה"


באילו נושאים אפשר לדון עם התלמידות/ים בכיתה? האם מותר לי להביע עמדה פוליטית או למתוח ביקורת על רשויות השלטון? איך כדאי לגשת לדיון חינוכי בנושאים שנויים במחלוקת? האם מותר לי לארגן או להשתתף בהפגנה? לחתום על עצומה? האם מותר לי להתראיין, לפרסם מאמר דעה או להביע את דעתי ברשתות החברתיות? ואיך אוכל להרגיש פחות לבד במערכה? כל מה שכדאי לדעת בנושא חופש ביטוי של מורים ומורות בזכותון שלנו - "המורה, מותר לך להגיד את זה" .



חפשו אותנו בגפ"ן!


האגודה לזכויות האזרח מציעה תוכניות פיתוח מקצועי לצוותי הוראה:

אזרחיות ואזרחי המחר: חינוך לדמוקרטיה ולזכויות אדם (תוכנית מס' 34513)

להוביל לשינוי: התמודדות עם גזענות בחינוך (תוכנית מס' 2039)



"שיעור אחד ביום"


"מאבק החינוך" - מורות ומורים שהתאגדו במסגרת המאבק נגד ההפיכה המשטרית, מציעים אוסף של מערכי שיעור עדכניים בנושא חינוך לזכויות אדם ולערכים דמוקרטיים.



פורום חינוך לזכויות אדם


מורות ומורים, אם אתן ואתם מאמינים בחינוך ככלי לשינוי חברתי - בחינוך לזכויות אדם, לדמוקרטיה ולמאבק בגזענות - מקומכם/ן איתנו!

להצטרפות לפורום חינוך לזכויות אדם של האגודה לזכויות האזרח כתבו למייל: edu.rights.forum@gmail.com.



bottom of page