top of page

אל תירה: מיצג מחאה נגד אלימות שוטרים


חברות וחברים יקרים,

הקיץ האחרון היה רווי אלימות מצד המשטרה והפגנות נגדה. הפגנות הקהילה האתיופית, מותו של סלומון טקה ומותו של יהודה ביאדגה כמה חודשים לפני כן, מירי של שוטרים, העלו שאלות נוקבות: למה המחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) סוגרת 95% מהתיקים על אלימות שוטרים ללא הגשת כתב אישום? למה במרבית המקרים של שימוש בכוח בכלל לא נפתחת חקירה? איך אפשר להפסיק את הפרופיילינג המשטרתי? ומי יהיה הנפגע הבא מאלימות המשטרה?

ביום חמישי הבא, 22.8, החל מהשעה 19:00, נקיים ברחבת הבימה בתל אביב אירוע מחאה נגד אלימות שוטרים, נגד דיכוי אלים של הפגנות, ונגד שימוש בכלי נשק מסוכנים כאמצעים לפיזור הפגנות.

מה יהיה שם?

• הצגת התערוכה "פצעים פתוחים", הכוללת פורטרטים של נפגעים מנשק לפיזור הפגנות מהארץ ומהעולם • הקרנת סרטוני וידאו על קיר התיאטרון, ובהם עדויות של נפגעים מרחבי העולם • תצוגה של כלי נשק שבהם משתמשת המשטרה בהפגנות • הקראת עדויות על ידי נפגעי אלימות משטרה

"פצעים פתוחים" הוא פרויקט בינלאומי שהתפתח מעבודתה של הצלמת הישראלית טלי מאייר. מאייר נפגעה מירי כדור ספוג שחור בירושלים המזרחית ב-2014. לאחר פציעתה, בפרויקט משותף עם האגודה, היא צילמה וראיינה 10 בני אדם שנפגעו מכדורי ספוג. הפרויקט הורחב בשיתוף עם ארגון INCLO (הרשת הבינלאומית של ארגוני זכויות אזרחיות), והוא כולל גם תמונות וסרטונים מארגנטינה, קולומביה, מצרים, הונגריה, הודו, קניה, רוסיה, דרום אפריקה וארצות הברית.

בין המצולמים: הצלם הישראלי חיים שוורצנברג, שנפצע מפגיעה ישירה של רימון הלם בעת שתיעד את הפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין במאי 2015; תייסיר סנדוקה משועפט, שהתעוור מפגיעת כדור ספוג בזמן שחלף בסמוך לצעדת ההלוויה של הנער מוחמד אבו־חדיר ביולי 2014; האב פוגין, כומר שחסם בגופו כניסת משטרה לכנסיה ביוהנסבורג שבה הסתתרו מפגינים, ונורה בכדור גומי בפניו; נדיה טולוקוניקובה מלהקת פוסי ריוט, שהותקפה בגז פלפל על ידי כוחות שיטור בהופעת מחאה בסוצ’י; מאלק מוסטפא, אקטיביסט שהפגין במחאת תחריר בקהיר, ונורה בעינו מכדור גומי.

הצטרפו אלינו לאירוע ונעביר ביחד את המסר: לא לאלימות המשטרה. לא לפיזור הפגנות ב"אמצעי אל-הרג" שהם למעשה כלי נשק קטלניים. כן לחקירה נאותה ולמיצוי הדין בכל מקרה של פגיעת אזרחים על ידי שוטרים.

עו"ד אן סוצ'יו

שלכם,

עו"ד אן סוצ'יו

האגודה לזכויות האזרח


bottom of page