top of page

אלפים מתחת לרדאר של הממשלה ולא ישרדו את ההסגר


אילוסטרציה
© Rafael Ben Ari - Dreamstime.com

פנינו היום (24.3.2020) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, בבקשה שיתערבו בדחיפות בגיבוש חבילת חירום לסיוע למי שאינו מסוגל לשרוד בתקופת ההסגר.


בפנייה כתבה מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח, עו"ד שרון אברהם-ויס, כי הצעדים שנקטה הממשלה עד כה למען עובדים שנפגעו כלכלית מכוונים לשכירים ועצמאים. אולם ישנה במדינה אוכלוסייה המתמודדת עם עוני ומצוקה כלכלית חריפה גם בימי שגרה - אנשים שמתפרנסים מעבודות זמניות ואינם זכאים לדמי אבטלה; עובדי חברות כוח אדם; אנשים המתקיימים על קצבאות; דרי רחוב;  מהגרים ומבקשי מקלט, נשים בזנות ועוד - וכעת מצבם הוחמר.


"היעדר צעדים מהירים מצד הממשלה לסייע לאותם אלו שחיים בשולי החברה בצרכי קיום בסיסיים: כסף, מזון ותרופות – לא רק שיפגע בזכותם הבסיסית לקיום בכבוד, ולבריאות – הוא קרוב לוודאי יוביל להפרת ההסגר וסיכון בריאותם, ובריאות אחרים. לא ניתן לדרוש ערבות הדדית ממי שרעב, בלי לסייע לו לשרוד את התקופה הקשה", נכתב במכתב.


המשטרה כבר התריעה מפני אפשרות של התדרדרות לעבירות הישרדות, ומעשי שוד וביזה מצד מי שאיבדו באחת את מקור לחמם. לטענת האגודה המענה במדינה דמוקרטית הוא לא בהוצאת שוטרים לרחובות אלא בצעדים מידיים לסיוע למי שלא יוכל לשרוד הסגר מעבר לזמן קצר ביותר.


האגודה מבקשת להקים קו שיפעל במתכונת חירום, ולהעמיד תקציב חירום למענקי קיום ולאספקת מזון ותרופות לכל מי שזקוק, עד התייצבות המצב. בנוסף אנו מבקשים להורות על דחייה אוטומטית של כל תשלום שוטף או חוב למדינה או לרשויות המקומיות עד התייצבות המצב.




bottom of page