top of page

לא הופכים ריגול להרגל!


חברות וחברים יקרים,


כפטריות אחרי הגשם מתגלות עוד ועוד טכנולוגיות מעקב שמשטרת ישראל מפעילה כלפי האזרחים. לפני כשנה גילינו שהמשטרה עוקבת אחרי כל הנהגים בכבישי הארץ באמצעות מצלמות "עין הנץ", אחר כך התברר שהמשטרה רוצה להסדיר שימוש גם במצלמות זיהוי פנים, ועכשיו אנחנו מגלים שתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO נמצאת בידי המשטרה כבר כמה שנים, והופעלה כדי לפרוץ לטלפונים של אזרחים ואזרחיות, כולל פעילי.ות מחאה.


איסוף מידע על אזרחים.ות באופן גורף ופריצה לטלפונים ניידים של אזרחים.ות הן פרקטיקות של משטרים דכאניים הרומסים זכויות אדם כדבר שבשגרה. לא רק שממשלת ישראל עדיין לא אסרה על השימוש בתוכנת פגסוס, ושהמשטרה ממשיכה להשתמש במערכת "עין הנץ" ללא הסדרה בחקיקה, אלא שבקרוב הממשלה מתכננת לקדם את "חוק המעקבים" שמיועד להכשיר מגוון של מערכות מעקב מצולמות, לתת למשטרה יד חופשית להשתמש בהן באופן בלתי מוגבל כמעט, ואף לחלוק את המידע עם גופים אחרים.


אם לא נשים גבול, במקום מדינה עם משטרה נקבל מדינת משטרה. אנחנו באגודה פועלות.ים בכל החזיתות כדי לצמצם את הפגיעה בפרטיות של כולנו: בבג"ץ – בעתירה שהגשנו נגד השימוש ב"עין הנץ"; בכנסת – נגד "חוק המעקבים"; מול היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, כדי להפסיק מיד את השימוש בפגסוס; באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. אתם ואתן יכולים להיות חלק מהמאבק:

חתמו על העצומה: לא למעקבים חשאיים, לא להחדרת טכנולוגיות מעקב המוני, לא לחוק המעקבים.

תרמו לנו כדי שנוכל להמשיך במאבקים למען הזכות לפרטיות של כולנו.

רוצות.ים לדעת עוד? ריכזנו לכן כאן שאלות ותשובות וקישורים לקריאה נוספת.

עו"ד אבנר פינצ'וק

שלכן.ם,


עו"ד אבנר פינצ'וק

ראש תחום פרטיות ומידע בעידן הדיגיטלי

bottom of page